2016-01-06 Anonym


Japp jag rev sönder lappen. 
 
Du har stavat Meddelande med ett D! 
 
Vi ber så mycket om ursäkt❤️.
 
Kör sällan tomgångskörning, då vi har en motorvärmare i bilen på ena bilen, den andra bilen har vi en inbygd värmare vi startar via mobilen, låter som bilen är igång men det är en motorvärmare.... Men idag skulle vi iväg och bilen var totalt översnöad, den av bilarna vi sällan använder, kunde inte få in själva kontakten i motorvärmaruttaget.
Jag räknade inte om det var mer än 60 sekunder. När jag borstade av bilen. Eller kanske alla fått en lapp i brevlådan!
 
Nästa gång du skriver en lapp kan du väl skriva under vilka som ingår i Krokhöjdens miljövänner, jag kanske är intresserad av att gå med i gruppen! Tror knappast alla i gruppen har stavproblem, korrläs gärna innan ni delar ut lappen. Visste inte att en sådan grupp startats i området. Eller varför inte informera direkt att jag passerat 60 sekunders regeln, om det nu var så! Ring gärna på dörren nästa gång, kan hända att jag glömt stänga bilen i all hasst, ibland är det bråttom till toaletten. Eller så går jag ur bilen, van att bilen stängs av med automatik.
Det kallar jag grannsämja. Att lägga en anonym lapp i brevlådan gör en bara besviken på att grannarna inte kan bekänna färg. 
 
Finns inte så många på gatan som är hemma en vanlig dag som denna. Sjukpensionärer och lärare samt pensionärer och jag som hade en ledig dag. Jag tror inte det är en lärare eftersom stavfel hittats i Meddelandet😉. Pensionärerna är födda på 40 talet och dom har lärt sig att stava.
 
Gäller det även rökare på gatan. Tar tre minuter att röka en cigarett. Som förpestar hela tomten, men Nej jag klagar inte. Jag tar min kortison sprej, stänger in mig och stänger alla fönster.  
Det är ju ett fritt land, där vi skall respektera varandra. Jag vill ju inte bli osams med grannarna. 
 
Har mina misstankar, en rökande sjukpensionär som har problem med stavning har nog skrivit lappen. Jag kan hjälpa till att aktivera stavningskontrollen i Word, om så önskas.
Vi gick över till dem för 15år sedan för att deras son sparkade boll mot vår Mur, bollen träffade vår bil. Jag bad snällt att han kunde sparka boll på deras uppfart. Blev då utskälld att det var synd om deras son och fick därefer ett hotelsebrev i brevlådan med 20 stavfel. 
Nu känns det obehagligt att bo i ett område med människor som klarar av att gå de 10 meter till vår brevlåda, men inte ytterligare tre för att ringa på. Om det händer mig något då vet vi vem det är. 
 
Någon som har en tomt till Salu😍❤️😍
Gärna med sjöutsikt.
 
Nedan brev fick vi 2002 efter att jag gick över när deras son sparkade boll mot vår mur och träffade både fönster och bil.. 
 
Våra grannar vi backade in vår stora bil mot, på den tiden. Dessa grannar har jag kännt sedan ja var tre år och vår dotter blev alltid inbjuden när hon glömde nyckeln. Dom hade inget emot att vi och våra vänner backade in på deras uppfart. Mannen i deras hus körde ofta in på vår uppfart då han var i 80 års åldern på 2000 talet. Vilket var helt ok.
 
 
 
 
 

Denna gång skrev du under!

Deras son slog och hotade våra småtjejer på gatan. En annan mamma gick över för att prata med dem, men deras son hade inte gjort något.. Det här är för 14 år sedan. Sonen är idag en otroligt trevlig kille som alltid är glad och hälsar.
 
En riktig såpa! Känns dock obehagligt att ha sådana grannar, som själv inte ser sina egna brister! Alltifrån att snöröjningsmaskiner klagat på deras fyra meter höga och breda växter som numera tagit över gatan, som vägrar ansa sina växter. Matar kråkorna med Pizzor och baguetter, som oftast hamnar på vårt tak för att imundiga sin mat med slagsmål. Röker en gång i halvtimmen. Det finns många saker. För grannsämjan klagar vi inte.
 
Andra grannar kör också tomgångskörning om mornarna, men nop, dessa har inte fått ett brev från Krokhöjdens miljövänner! Bara vi som en gång för femton år sedan klagat på en fotbollsspelande son som sparkade boll mot vår bil och fönster. 
 
Nog om tråkigheter. Kan vi inte börja kommunicera. 
 
Kanske ett avsnitt för Solsidan😉. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0