2016-08-26 Eknö / Otjänligt vatten norr om Boo, väg 222


Vattnet hemma är otjänligt, ej drickbart, totalt slut på vatten i affärerna runt i Nacka.
Har varit lite risig i magen några dagar, inget ovanligt, när jag blivit kall. Jag dricker säkert en två tre liter vatten om dagen. I fredags hade jag så ont att jag kallsvettades. M som läser Aftonbladet sa vid Lunchtiden drick inte vattnet! Efter ca fem timmar försvann den molande värken och toalettbesöken avtog! Kanske inte har med de att göra, men dåligt immunförsvar och otjänligt vatten går kanske inte ihop. Andra med stålmagar kanske klarar sig. Det går bra att koka vattnet, jag kokade vatten och ställde in i kylskåpet.

När både M och J är i Tierp, då passade finaste dottern och mamsen på att åka till landet. Vi tog 18:30 båten från Stavsnäs.



Vi satt på bryggan, då ser man rakt ut mot havet, å slipper illamående. Denna båt är min favorit.


Den här utsikten är inte helt fel när man åker Vaxholmsbåt, man måste dock köpa något från bistron. Köpte yoghurt till L. 


Framme, solen går ner mellan tallarna.

Lite trött blev man allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0