2016-08-20 80-talet


Tillbaka blick! 80-talet. Här Sandhamn.
Hittade lite roliga album när jag stökade runt i förrådet.

Vem tog bilden,, på den tiden tog man inga Selfisar...

En av M's favoritkatt, Miranda!


Katten Fanny, som vår lilla dotter skulle fått heta om M inte ändrat sig i sista stund till det hon heter idag❤️. Mina förslag blev ratade. Jag hade Wera, Lilly eller Britta! Min mormor hette Wera, farmor Lilly och M's mormor hette Anna-Britta eller vi sa AmBritt, kanske har jag fel här...







Italien 1989. Jag, M och min far.

Upptag av Segelbåten 1990. M har aldrig riktigt varit intresserad av vad han har för kläder, bara det sitter skönt! Japp ni ser färgkombinationen, han gillade färg iallafall. När han var yngre hörde jag att hans syster eller Mamma köpte hans kläder. Numera sedan 2000 talet köper jag hans kläder. På 80 och 90 talet vet jag inte hur han fick ihop sina kläder... Jackan vet jag kom som give away från min Mors företag. Byxorna, ingen aning😳. Han tog nog vad som kom över honom. 





Jag 1990,,tror jag stickade jämt på den tiden...

Grabbarna grus. 1987. Två som saknas och det är födelsedagsbarnet J, som anordnade 20 års festen på IngaröGolf. Samt surfar J. Han surfar än idag. 







Min syster hade bakat en Tennistårta, japp förutom gymnastik som jag höll på med nästan dagligen, så spelade jag tennis två dar i veckan... Vilket var hur kul som helst.

1987 midsommar på Gällnö. 



Morgon gympan. Minst 10 minuter, skulle inte orka mer än två minuter idag😔. 

Min fina mormor och jag i blåbärsskogen i PersUdde i Trollbäcken.

Kräftkalas,  M och hans bästis. På den tiden när vi fångade kräftor hos mormor i PersUdde i Drevviken.


Eldprovet Stockholms stadium.

Studenten 1987 Nacka Gymnasium.
Min fina Svärmor som här är yngre än vad jag och M är idag.


Fjällen 1987. M' bästis H's Volvo 245 med en växelspak som en pinne. Hur fin som helst.

Nyår 1987, vem tog kortet, inga Selfisar fanns det då, måste varit självutlösande.




Praktiserade på Eneqvist bil 1984. Alla tjejer skulle praktisera på typiska kill jobb och killarna skulle praktisera på typiska tjejjobb! Jag hamnade som bilmekaniker hos Eneqvist, de var det roligaste jag någonsin har gjort, lärde mig allt från att köra bil till att byta växellåda, men mest att byta tändstift och olja. Alla var så snälla och tog hand om mig, de ville aldrig mer ha killar som praktikanter eftersom de alltid sa att det kan jag, medan jag frågade innan jag  gjorde något, vilket var uppskattat, jag var ju bara 14, inte kan man laga bilar när man är 14. 



Min handledare längst till höger.



Borrar efter vatten,, inget kommunalt på den tiden.

Här hämtar vi vatten på en militärö... 

En liten tillbakablick när jag gick igenom förrådet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0