2016-08-16 Kantarelltoast



Eknö blåbär till frukost, bäst att njuta så länge de varar. Blev bara en liter i lördags. Tillnästa helg lär blåbären ha torkat.. L kollade i måndags, redan då hade de torkat ut, får bli till att plocka lingon.

Till middag blev det en kantarell toast. Mums. Om jag ändå kunde säga att jag plockat dessa kantareller,,, köpte på Coop😊. Mumsigt gott. Lite skary att plocka svamp. Min Mormor Vera var en mästare, hon kunde även tillaga det giftiga svampen på rätt sätt😳. Att jag ens äter svamp är ett under. Köpe svamp går bra, plocka överlåter jag till proffsen. Min mormor åt och plockade allt från skogens skafferi. Enda jag ärvt är blåbärsplockningen!
Kantareller stekt i smör, på en rostad brödskiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0