2015-11-20 Grönkålschips


Grönkålen växer så det knakar i mina odlingslådor... Kanske inte idag när frosten just anlänt❄️.

Fick inspiration från kusin M som hade gjort grönkålschips till sin son.
Grönkål
Olivolja
Salt.
Knåda in olivoljan och saltet i Grönkålen på en plåt, in i ugnen i några minuter. Måste höra med kusin M hur många grader.. Jag hade 200grader, blev en aning bränt, efter några minuter. Gott var det. Mannen min var skeptisk till en början, men slukade i sig allt i ett nafs.


Till grönkålschipsen stekte M kyckling som toppades med finhacka paprika och sockerärtor.

Mannen min gjorde även en potatisgratäng,, han kan han.
5 potatisar
2 lökar
Salt / peppar
3 dl grädde

Skär potatis och lök i tunna skivor. Varva i en ugnssäker form. Salta och peppra. Häll över grädde, in i ugnen tills potatisen är klar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0