2015-06-11 Paris 5:e & 6:e distriktet


Idag körde vi in till Paris för att promenera på 5:e och 6:e distriktet.. Paris ligger någon mil från där A-M bor... Klart vi kör bil. M kör som en fransman i stan. Idag var det många bilar...

Bäst att ta kort vart man parkerade bilen... Bästa parkeringsplatsen är Brevid Eiffeltornet. Lätt att komma ihåg vart man parkerade, parkeringen är liten, mellan Seine och Eifteltornet, svårt arr missa...Sedan kan man ta båten och hoppa av vid dom olika distrikten, eller tunnelbanan. 





Här hade vi tänkt att äta... Men det var fullt.
Blev ett annat mysigt ställe bland gränderna.




Mums, min favorit rätt.


M's favorit rätt, Biff hach'e.. Eller hamburgare... Korv ligger nog ett snäpp högre på listan😍.



Far min tog kött.

L och A-M tog varsin sallad.















Inte många kort där jag är med😩, då får det bli en selfie lite då och då..




hittade en bild på mig😀i M's telefon..














Här träffade A-M sin man JP för 53 år sedan❤️. 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0