2014-11-28 Oväntat besök


Igår ringde de på dörren! Är oftast försäljare som ringer på dörren på dagtid. 

Mörkret hade lagt sig, jag va ensam, de ringer på dörren😳 tittar ut genom fönstret, ser inget, ringer M , för att öppna, då hör jag någon ropa det är ju K och hans fru. Men va pinsamt, att vi inte har bättre belysning på farstukvisten...  Vilken överraskning, dom hade en present till min kära make som hjälp dom att få rätsida på deras båtmotor, vilket han hjälpt till utan present, han fick ju åka en mysig tur med en otroligt fin å mysig trä båt.

Jag bjuder på kaffe å en rundtur i huset,va ett antal år sedan sist hemma hos oss. De får vi ändra på. Alltid roligt med spontanbesök.


M fick mumsiga närproducerade produkter från Värmdö Musteri. Mums
Sylt av Hallon även den från Värmdö Musteri


Äppelmust. Mums
Denna raps olja från Säby Gård på Ingarö är en stor favorit, som används flitigt i vårt hushåll.


M's favorit som allt annat sött nu när han har slutat snusa.. Tur de va hasselnötter i, då får han dom för sig själv, annars finns en risk att jag hade norpat en å annan pralin från lådan.
 
Visst är de märkligt att man inte ens blir sugen på choklad som innehåller nötter man inte tål.... Märkligt... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0