2014-05-10 Gatuloppis i Krokhöjden

Vilken man  jag har... M kom ut med varsin Carbonara till mig och min väninna.
 
Ja vet han kan allt.. t.om. laga mat, det skulle jag inte sagt för ett halvår sedan.
Medan jag och min väninna som bor några gator bort stod på uppfarten och hade lite loppis..
Hela vårt område hade gatuloppis på sin uppfart.. Har haft det en gång tidigare, då gick det bättre. Idag fick jag ihop 240 kr. Räcker nästan till en trasmatta jag sett ut till lilla toaletten.
Jag skänkte två flyttkartonger med kläder till välgörenhet idag.. Känns bra.
 
Grannen som fixade allt, hon gjorde ett kanon jobb.
Kom en hel del folk, både fotgängare och trafikanter som cruisade gata upp och gata ner!
 

Efter loppisen blev det en sväng till tippen för lite återvinning! ni hörde rätt, vi har ingen sophämtning, vi är nog inte ensamma om detta i Nacka. Istället tar alla bilen för att källsortera sina mjölkförpackningar mm.. vet inte om det är så miljövänligt, men jag gör det, eller M slänger och jag kör bilen, rimlig arbetsfördelning
 
Verkar som att Nacka Kommun tagit över sophanteringen...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0