2014-01-10 Rullgardin

 
Det blå rummet som inte varit blått på 15 år, fick en touch av lite blått. En blå rullgardin blev det.
Tyget köpte jag hos Åhlens, Nacka Forum.
 
Gamla tyget tog jag bort..
Nya tyget...
 
Tillklippt och klar för symaskinen. Själva rullgardinstomen har jag en gång i tiden köpt på Ikea. Tror tyvärr att den inte finns kvar i sortimentet...
Har sparat övre delen av originaltyget på rullgardinen, där jag fäster mitt egna tyg.. Det går lika bra att köpa dubbelhäftande tejp för tyg, ta då bort hela det ursprungliga rullgardinstyget.
Viktigt att tyget inte är för tjockt, då blir det svårt att rulla upp rullgardinen.. Det optimala är att köpa ett tyg där kanterna ej behöver kastas! Många design tyg kan ha den sorts av kanter, kanske inte snyggt att själva märket är tryckt i kanten på rullgardinen, själv tycker jag att det är helt ok..
 
Mitt tyg är från Åhlens egna sortiment, ingen kant varpå jag får vika in kanten och fålla den...
Jag tar att det blir en liten kant, jag får min egna rullgardin. Det går säkert att lämna sitt egna tyg och få sin rullgardin så som man vill. Ingen idé för mig som byter tyg relativt ofta.
 
 
 
 
Ena fästet upp.
 
Klart!
Obligatorisk dammsugning!

Lite snett och vint... hittade en bild före vi målade om rummet.... Caffe Latten är borta..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0