2013-09-04 Båt / BussBåt / Bil

 
Idag blev de många färdmedel... Vaxholmsbåt = Kontantbetalning . Bil , Båtbuss = SMSbetalning.
 
Jag har inte åkt buss på 25 år... Känns lite skämmigt... Idag blev det premiär med båtbuss. Vilket va hur smidigt som helst, men de där med betalning. Jag har varken registrerat mig på sl, eller köpt ett plastkort.. trodde man kunde betala med kort, men det kunde man inte. Undra hur våra turister gör! Jag försökte registrera mig på min mobil, på sl´s hemsida.. först fick jag att jag inte hade  internet, sedan när jag väl trodde jag lyckats, ja då hade jag inget lösenord till mitt VISA kort... Jag har aldrig handlat med mitt VISA kort på internet, har nämligen ett speciellt kort för internethandel, detta hade jag givetvis INTE med mig... Jag frågade om jag va tvungen att hoppa i sjön när jag inte kunde betala. BåtBuss killen va dock snäll och gav mig en lektion hur och vart jag kunde införskaffa ett SL kort.. Det får nog bli bil till pensionen! Eller Vaxholmsbåten, där det fortfarande går att betala kontant..
 
 
Det kändes som att jag va ute på landet..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0