2013-05-06 Hallonplantorna på plats..

Igår fick jag grävhjälp av min kära make. 8 hål i marken, nu är både mina sommar- och hösthallon planterade..
De till höger i bild är hösthallon, de till vänster sommarhallon. Vi får hoppas att dessa överlever.. Köpte en hallonbuske för något år sedan.. den överlevde inte vintern..
 
Hallonplantorna köpte jag hos Björknäs blommor ( Lodas blommor ) ligger längs Värmdö leden..
99 kr styck. Lite dyrt kanske, men ack så gott med nyplockade hallon. Farmor och Farfar har en hel hallonhäck, å sååå goda hallon. Någon hallonhäck lär jag aldrig få, jag får nöja mig med mina 8 plantor.
Detta va årets plantinköp,, om budgeten tillåter kanske det även blir några blommor till mitt bildäck på framsidan..
 
Funderar på att köpa runda betongplattor, för att lätt kunna gå mellan plantorna...
Skall se om min kära make kan tillverka stöd till plantorna i form av armeringsjärn.. Jag har en idé, vi får se om jag får igenom den....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0