2013-03-27 Svarta Vinbär

 
Igår åkte jag ut till Värmdö för att välja ut nya bågar till mina glasögon..Skalmen gick bara av, vanligtvis brukar det finnas reservdelar,, men med min tur...fanns det givetvis inte någon extra skalm...Nu valde jag ett par nya bågar,, på 10 minuter,, ja ni hörde rätt, 10 minuter..Normalt är nog mer flera veckor....Har nästan alltid haft transparanta bågar, tyvärr är det inte på modet. Vi får väl se hur jag trivs i dessa silverbågar....hua...
 
På väg från Synsam ute i Mölnvik åkte jag in på IcaMaxi för att köpa lite frysta Svarta vinbär från Polarica...Det är nog endast IcaMaxi ute i mölnvik som har SvartaVinbär,,, dom kanske odlar eget där ute,, står ekologiskt på paketet....Jag köpte hela partiet...
Känns lite märkligt att köpa Svarta vinbär när jag har fem buskar svarta- och en buske rödavinbär i min trädgård.. tyvärr har det inte blivit några bär på svartavinbärsbuskarna.. Den röda ger desto mer.
 
SvartaVinbär i filmjölk är inte helt fel.
 
mums... Dock är blåbär min favorit.. tyvärr har mina plockade blåbär från landet tagit slut.. att köpa blåbär är som att äta trä, dom är inte mogna... Samt är dyrt... Blåbär 225 g kostar 26 kr... SvartaVinbär 225 g kostar 16kr.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0