2013-06-22 Fasadmålning

 
 
 
Tänk att det redan gått 10 år sedan vi målade om garaget.. framsidan 8 år... Till framsidan har vi använt en Matt oljebaserd svart färg från Nordsjö... köpte två extra burkar för 8 år sedan...eftersom dom slutat tillverka den matta färgen...
Och den fungerar.. tur för oss.. jag förstår inte varför dom slutade tillverka denna svarta matta färg.. den har hållt i 10 år för oss.. tycker jag är klart ett MVG, Enligt Nordsjö hade dom fått så mycket klagomål att den matta färgen blev matt....näää flammig.. Dock har det inte hänt oss. Tillbyggnaden har vi målat i Falu svart färg för att få den matta färgen, den måste vi dock måla om varannat år. Nu är framsidan tvättad samt garagets takband...På måndag blir det målning om vädret tillåter..
 
Tror ni inte vi hittade en rutten planka i takbandet... konstigt tyckte M,,,,inte konstigt med tanke på att det är 15 år sedan vi bytte samtliga plankor till takbandet,, dagens virke är inte som förr...
 
Nu har jag två veckors husfix framför mig, M är ledig om vädret är vackert... En sak är säker ett hus blir aldrig färdigt....alltid något som skall underhållas. Ingen idé att köpa två vilstolar. Vila får vi göra när vi kommer ut till landet... tyvärr behöver nog fasaden på landet också målas... Lägen het är nog inte så dumt.. men näää, jag trivs med min lilla lilla plätt. Bara att få gå ut på morgonkvisten och njuta i solen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0