2013-07-04 Målning målning målning.....

 
Igår målade vi den västra fasaden vid sovrummet... Jag målade garagets takband och även farstukvistens taksida... dock inga bilder på mig i vanlig ordning..
 
Oj en bild på mig! Rätt eller Fel?
 

Rätt Svar: M målar fasaden med slamfärg.
 
M kände att han va med på alla bilder, när det va jag som va uppe med tuppen och målade och målade men inga bilder... Jag va påväg in till förrådet för att hämta lite dricka och sylt till middagsmaten..
Jag får hålla mig till garaget och framsidan samt samtliga tak... eftersom jag målar mig själv mer än allt annat!
 
Idag blir det en omgång till på garagetakbandet.... Usch tar aldrig slut... Plåten över takbandet skall även den målas samt fönstrena på framsidan, baksidans fönster är plåtinskodda, även dom börjar bli missfärgade...kanske finns det något medel att putsa upp plåtinskodda fönster.. Det får dock bli ett annat år..
Vi tänkte att plåtfönster blir underhållsfria,, finns nog inget underhållsfritt på ett hus.
Sedan är det garage, förråd samt tvättstugedörren som behöver målas.. hoppas det blir en fin höst, blir då en dörr per helg..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0