2012-12-31 Nyårsafton

 
Här kommer lite bilder från Nyårsafton...Vi firade med K&O, vilket alltid är lika trevligt... dock har våra barn droppat av en efter en under åren.. Men med min kikhosta blev det ändå inte mycke firande och lite champange.
 
Förrätten va gudomlig som vanligt när K är i farten. Mums..
Brukar vara tvärtom har jag hört... Men nu är det vi som tullade från våran dotters barskåp för att få ihop till fördrinken!!! Hon är dock över 20 så det är lugnt om ni nu undrar åldern!
Det blev Hallonvodka och rosa champagne,,, dock lite starkt... glömde bort mitt rosa bubbel utan sprit...
 
 
Jag fick en såå fin present. Choklad och Marmeladgodis... de bästa jag vet. Jag fick även alla överblivna Körsbärslikörgodis från K&O´s alladin askar... de som alltid blir över, det är nog bara jag som gillar dessa..
Blir lätt så när det är dom enda jag kan äta i asken,, tillslut vänjer man sig efter 40 år!:)
Även gästerna skall ha varsin Nyårspresent.. bara något på skoj..
Blev varsin liten skål med sitt favoritgodis... svårt att gissa..
 
Blev lite lekstuga också... testade min nya julklapp. Resultatet ser ni här:)
Oj oj... inget kalas utan kras, detta kalas blev det tre kras....Jag va lite orolig att potatismosen inte skulle räcka... men  men efter denna vet vi att den tog slut:) Vi skrattade bara... fanns ju en hel del annat att bli mätt på.
 
 
Nyårsmenyn för detta året blev Grillad Oxfilé med Kantarell stuvning med en potatispuré smaksatt med rostad vitlök.
 
12 slaget firade vi ute på verandan..
En någon frussen herr M har presis laddat sin Rocket launch.. Han kunde dock inte skylla på att ungarna ville ha smällare i år... för dom va i Åre!
Efter tolvslaget gick telefonerna varma!
Efterrätten serverades som vanligt efter tolvslaget.. Tre sorters glass. CitronShebert , Hallon/Champange Shebert samt en Chokladglass.
 
Blev även några krispiga flarn till glassen.
 
 
Fram på morgonkvisten va det bara att sätta igång med Nyårsdagens tipspromenad...
 
Klockan fyra på morgonen gick vi ut och satte upp Tipspromenaden, lika bra kunde ändå inte sova med min hosta.... Snart har jag varit vaken i över en vecka..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0