2013-02-24 L till Falun..

Den här bilden gillar jag... året 2008...
 
 
 
I söndags skjutsade jag in lilla fröken till Cityterminalen.
 
 
Snodde denna fina bild från L´s blogg.. De va finaste B som L besöker uppe i Falun där hon bott de
senaste halvåret om jag inte har helt fel..
 
Tänk va tiden går. Här är vi i Frankrike för fyra år sedan... å va små dom va.. B och L gick i samma klass till åk 9 i Nacka Musikklasser..
 
Lite shopping... L passar på att vila upp sig.
 
Snygga brillor...
Vi fick låna min kusins hus i Frankrike, såå mysigt hus.
Vi passade även deras katter... Angus och Twister... va väldigt viktigt hur man uttalade namnen.. Drog vi till med en fransk accang då började dom spinna:) äkta Norska skogskatter på franskt vis..
 
De va svårt att bädda sängen då Angus gärna låg på rygg och sov...
 
Här har vi Twister som lagt sig i resväskan..
 
Kolla Träskråttorna.... Det finns en lite damm i lísle Adam som har några söta små djur.. gigantiska råttor...som är tama....jo, ni hörde rätt.
Inte direkt vackra...
 
 
Vi åkte till Fecamp över dagen som ligger i Normandie, för att hälsa på L. Lilla L va där med Mormor några veckor innan vi kom ner till Frankrike.. å lilla L glömde sin Jacka såklart.. Va gör man jo man åker och hämtar den! Vilket va jätte trevligt.. 
 
Vi tog en promis upp till toppen av Fecamp.. vilken utsikt..
Lilla L som jag passade i England när jag va 13-14 år... hon va då bara 6år.. tiden går. De va hon som lärde mig is och are.. som jag alltid sa fel på...det tackar jag för, tyvärr gillar min dotter inte min engelska accange.. jag låter som en snobbig dam som hon säger... men men jag är ju en dam..
 
Där uppe på toppen va vi..
 
Alltid lika vackert i Paris.. min favorit stad..
 
 
Parkerade precis brevid Eiffeltornet.. Åker man till Paris när Fransmännen har semester då går det att parkera precis vid eiffeltornet.. Fick dock en massa hjälp av min moster å man som ritade en karta där vi kunde parkera.
Dock lite svettigt när vi skulle svänga av den 11:e avfarten i rondellen.. Tror de va 12 avfarter..
 
Ett besök på disney...
 
 
Blev några besök till poolen..
 
 
 
Här är vi i Le Toque, en liten stad vid havet...
 
Världens bästa A-M och J-P..
Ja de va lite återblick till år 2008 i Frankrike..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0