2013-08-02 Stekt strömming

Idag festade vi till lite extra och tog en lunch på Värdshuset efter att lilla L slutat sitt arbetspass.
 
Jag tog stekt strömming med potatismos, mums,,, kan inte bli godare. Serveras endast till lunch..
125kr, tycker inte jag är jätte mycket, med tanke på vad en lunch kostar idag... Här får man inte bara god mat men får även en gudomlig utsikt..
 
M tog en räksmörgås,,, en riktig räkbomb... Nästa gång blir det nog en räksmörgås även för mig..
 
Lilla L tog halstrad lax och potatis,,, såg riktigt gott ut...
 
Det serveras alltid förstklassig mat till ett bra pris, finns mat till alla, även till dom små, pannkakor med sylt...
I december har dom julbord, är egentligen inte en julbordsmänniska, men Sandhamns värdshus julbord de kan man bara inte missa. Dom har allt till alla.
Min nyinköpta Boomerang klänning.. KSSS boden har 30-50% rea på allt utom Sandhamns kläderna..
Den är dock lite förstor upptill,, får kanske införskaffa en VattenBH;)
Dom har även 50% på allt i Sommarboden... riktigt farligt.. Har köpt en strandklänning och två väskor som man har på sjön... vattensäkra.. Lilla L köpte en rosa Lexington jacka,, är såååå avundsjuk, hon kanske ledsnar på den efter ett halvår...Då vet jag en som som gärna tar över den...
 
 
 
 
 

Tanken va att L skulle ta 15 båten från Sandhamn till Stavsnäs för att därefter ta 15.45 båten från Stavsnäs till Sunnansund (Uvö, nedanför Nämndö) där Mormor bor... Men vi skjutsade lilla L till stavsnäs, då slipper hon vänta i över en timme på båten. Curling säger vissa, men vi säger umgås;) Vi puttrade i långsam fart mot stavsnäs,, vi njöt av det vackra vädret.
Nu är vi hemma på ön igen...och har gratis musik från Sandhamn då det blåser ostliga vindar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0