2013-04-20 Brunch för att Fira L´s födelsedag.. 21 år..

Min absoluta favoritbild från gårdagens brunch...J & J sitter ute och fikar... varmt i solen men kallt så fort solen gick bakom molnen.
 
Igår hade vi brunch för att fira Lilla O,, hela släkten va här utom faromor och farfar som är på Island.. Kan man bli för gammal för att fira födelsedagen.. Näää, tycker det är en anledning att ställa till kalas:) Jag tycker det är sååå roligt att baka å fixa åt andra, dock inte till mig själv när jag själv fyller år. Kanske blir  man för gammal ändå..
 
 
 
Morfar stekte rårakor och pannkakor... M har ju varit bortrest.. då fick Morfar steppa in.. dock va han inte lika pigg på att ta M´s uppgifter som är att städa badrummet, då fick han laga maten istället.. Tur Morfar va uppe i Stockholm.. annars hade det inte blivit någon brunch..
 
 
 
Morfar stekte plättar och rårakor..mums.. blev noll rårakor kvar och fyra plättar..
 
 
 
 
 
 
Svartvinbärsmarmelad godis gjorde jag dagen till ära... Mums... Recept kommer senare i veckan, för den som önskar.
 
L´s favorittårta, Dajmglasstårta,, denna gång blev den avlång....
 
 
 
Hittade på ett nytt recept... Citroncheesecake med en marängbotten smaksatt med vitchoklad... Mums.. Min favorit... Recept kommer senare i veckan för den som så önskar..
 
 
 
Lite fika efter brunchen..
Kusin F som studerar till jurist i Uppsala, cyklade ända från Uppsala till oss... blev dock inget kort på cyklisten som kom farande innan brunchen ända från Uppsala..Riktigt imponerande, han såg ut som ett proffs., jag tycker det är en bravur att bara cykla från Nacka till Stan, men Uppsala det är riktigt imponerande.
 
 
Men ojoj.. jag har glömt att ta ner Julstjärnan... Tyvärr måste jag ta in 4 meters stegen för att få ner den.. trots mina 178 cm, når jag den inte..
 
Ok.. nu blir det träning hela nästa vecka.. Morgon, lunch och middag..
 
U lånade L´s brillor... nja... det skulle lika bra kunna vara hans egna..
 
 
Presentöppning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0