2013-04-03 Picard till Nacka

 
Lilla Paris till Nacka....

picard har kommit till Sverige men än så länge finns dom bara vid Karlaplan och Sveavägen....
Vilket är helt ok... en sväng in till stan och hälsa på kvarteren i Östermalm..där man trampat runt i 8 år.. men det är 15 år sedan...

 
Men nu ni...... om en månad...
 
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/lilla-paris-i-nacka_8049386.svd
 
Åhhhh,,,, min favorit butik kommer till Nacka och i Nacka Forum, på hemmaplan...
 
Min absoluta favoritbutik i Frankrike...Va har dom där tänker ni.. Inredning,,,bakverk....Nää..Jo kanske bakverk, men bara frysvaror av toppkvalite...dom har alla slags frysvaror... Hoppas dom även kommer ha frysta melonbitar.. så gott att steka med i maten...våra meloner smakar oftast trä om man jämför med Frankrike.
Dom har även färdiglagade frysrätter, vilket jag normalt inte köper... men dessa, dom slår allt va Findu och Felix har att erbjuda, t.o.m jag kan äta dom, högsta toppkvalite.. Nä ju va jag kanske lite taskig mot Findus och Felix.. men lite konkurens skadar aldrig.
Frysvarorna är bättre än våra färska varor här i Sverige, tycker jag ialllafall. Hoppas att det är franska märken.. Antagligen dyrare än i Frankrike pga transporter... men de kan jag ta...
 
Här blir det veckohandling framöver....
 
Lite info som står i dagens SVD...
 
Den franska kedjan som öppnade sin första butik i Paris 1974 blir en ny ingrediens i Nacka Forum, ett köpcentrum där fastigheterna ägs av Unibail-Rodamco. Sammantaget driver detta fransk-nederländska fastighetsbolag nio köpcentrum i Stockholmsområdet.

Picard saluför bara varor för fryst mat, allt från grönsaker till kötträtter. I nuläget har den franska livsmedelskedjan drygt 900 butiker runt om i världen och den i Nacka blir kedjans tredje i Sverige.

Picard hyr 240 kvadratmeter i Nacka Forum, enligt Fastighetssverige. Louise Bergqvist, centrumchef, är förstås nöjd med att få Picard som hyresgäst där.

- Picard har ett unikt koncept som stärker Nacka Forums utbud ytterligare. Det högkvalitativa sortimentet kommer att passa våra besökare utmärkt, kommenterar hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0