2012-09-30 Orienteringstävling i krokträsk...

Skulle ut och ta en springrunda i vår slinga... men möttes av 1000 tals människor iklädda idrottskläder..
Grannens fru hade inte kommit tillbaka från sin powerwalk... antagligen hade hon fastnat i skogen. Själv tog jag gångvägarna.. men även dom kryllade av folk. Kändes lite konstigt mitt i vårt lilla villaområde. Men kul att så många fick röra på sig.
Har även lärt mig att vår krokträsk numera heter Skarpnäs.. men de kanske det alltid gjort.. det är kanske bara är insjön som heter krokträsk..eller träsket....
 
Kryllade av bilar som stod längs våra smågator.
 
t.o.m bajamajor fanna att tillgå på vår lilla fotbollsplan.. Bakom bajamajorna fanns det vattencisterner.
Bakom det stora buskaget, kryllade de av människor och härlig musik, samt en man som pratade på liknade sportkillarna på TV..
När jag va inne hörde jag en massa prat, vilket är ovanligt eftersom vi har ett ganska tätt hus. När jag sedan öppnade dörren för att ge mig ut på min söndagsrunda, hörde jag ett enormt pratande.. tänkte först värst va grannen pratar högt i telefon å med högtalartelefon... Men sedan hördes de mer som en sportkommentator, tänkte oj har dom storbildstv i trädgården,,, jaja, det räcker inte med att vi skaffar oss pooler, jacuzzi mm,, nu även TV i trädgården! Men när jag passerade grannen berättade han att hans fru fastnat i skogen då det va orienteringstävling i vår slinga.  Oväntat, men kul att även vår lilla skog används , eller den är inte så liten,, är ganska stor.
 
Inte bara orientering, Några fantaster som även spanade in signalarter, mossor, lavar, tickor och eventuella matsvampar! hmm.. Själv va jag inne och tvättade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0