2012-09-19 Vem vann Offertkampen?

Vem vann offertkampen..Jo det gjorde Orminge Trä & Bygg med hästlängder om man jämför den som kom sist!
Jag skickade offertförfrågan till
 
Orminge Trä & Bygg
Bygma  (fd. Trollbäckens trä)
Byggolé
Fredells
 
Offertförfrågan jag knåpat ihop
45x145 Imp NTR A 14 st min 4.5m
45x145 Imp NTR A 2st min 5m
 
45x120 NTR A 192 meter
 
28 x130 NTR AB (Trallvike Alternativ 1) 90 kvm
34 x145 NTR AB (Trallvike Alternativ 2) 90 kvm
Frakt
 
Vi valde de lite bredare och tjockare trallvirket, alternativ 2, skiljde bara ca 2500kr för det alternativet.. Har vi ett brett och högt hus skall vi väl också ha bredare plank;-).
 
Orminge Trä& Bygg skickade svar direkt inom en haltimme, trevligt bemötande, informerade även om skruv mm som behövs,,,och bäst pris.
20271 KR
 
Bygma skickade offersvar efter två timmar, också otroligt trevligt bemötande och informerade om olika NTR.
20800 kr  (inte långt från Orminge Trä & Bygg.)
 
Byggole, tog flera timmar innan vi fick svar, dock trevliga. Men regelvirket va 44 x istälelt för 45 x, med andra ord inget alternativ!
23000kr
 
Fredells, Fick man knappt tag i, efter att ha försökt bli kopplad till deras Servicecenter. Nästa dag efter att ha försökt igen ringde jag direkt till Försäljningsdirektören, ja sådan är jag, fick svar att han sätter någon i jobb dagen efter...Jag skickade dock min offertförfrågan till en generell mailadress hos Fredells..
Dagen efter fick jag dels svar från info adressen samt någon från Servicecenter som fått mitt meddelande från Chefen!
22500 kr när chefen ordnat offerten.
35000 kr från info adresen...HUA.. vet att dom inriktar sig mest till byggföretagen.. men att det kan skilja med detta belopp.. Ja våra kära byggmarknader har stora marginaler..
 
Givetvis finns Byggmax, är säkert billigast men men det går inte att skicka offertförfrågan till dom, då dom inte jobbar på det sättet. Vi ville också få allt levererat på en gång vilket inte Byggmax kunde ordna.
 
OJ OJ.. mycke text.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0