2012-05-17 Laktos och Glutenfri kladdkaka....


I morse bakade jag en Laktos och Glutenfri kladdkaka för första gången...
Bakade även en vanlig.. Men måste säga att laktos och glutenfria va
mycke godare..

Till receptet,, som jag hittat på helt själv.. Kanske någon annan va före,, va vet jag.

2 ägg
2 dl rörsocker (går bra med vanligt socker, men hade helt slut på vanligt socker, då en liten L bakat slut på allt)
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
1 dl Rapsolja från Gunnarshög.
1-1 1/2 dl potatismjöl

Rapsolja och kokosflingor till formen.
Smörj en rund form med Rapsolja och strö över rikligt med kokosflingor..
Sätt på ugnen 200 grader.
Vispa ägg och socker för hand, hälll därefter i resterande ingredienser och rör runt. Häll i den runda formen.
In i ugnen i ca 12-15 minuter.


Den till vänster är laktos och glutenfri, den till höger en vanlig..
Byt ut potatismjöl mot vetemjöl och oljan mot smör. Kokosflingor till
formen hade jag även till den vanliga.. blev lite extra istället för att ha ströbröd..
att jag aldrig tänkt på de förut... Men men man lär sig alltid något nytt,
man blir aldrig fullärd...tur är väl de,,, va skulle man då göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0