2012-06-24 Fint väder

 
Fint väder där vi är, vilket är toppen! Ser dock lite molnigare ut inåt stan!
 
På Midsommarafton körde vi ut lilla båten... blåste ca 10 sekundmeter.. M tog lilla båten, medan jag
tog vår stora båt, skulle köra ut L som skulle jobba mellan 12-16 på Westerbergslivs på Sandhamn...Det gick jätte bra ända till Sandhamn, blåsten och de stora vågorna på Kanoholmsfjärden kunde jag ta.. men när båten
inte ville varva ner och bara körde rakt fram i Sandhamnsinloppet... med tärnan på ena sidan ( större taxibåt) och Cinderella (större vaxholmsbåt) på andra sidan,, blev det svettigt och C blev rätt nervös.. tur man har
en kol lugn dotter som tog över spakarna på väg ut mot Ålandshav! . Där väl motorn varvade ner. Vi kunde
sedan styra mot bensinbryggan, där satt jag och väntade på M. 
 
M fixade båten.. medan jag körde hem till Eknö med lilla båten, den va lite mer lättmanövrerad.. va händer då,, jo propellern slår frivarv!!!! ja jag säger då de, jag skall inte köra båt! Men min kära vän K va dock imponerad att jag överhuvudtaget lämnade bryggan från Ingarö med vår stora båt. Men jag har ju kört båt sedan jag va 12..är inte rädd, men allt krånglar så fort jag jag kommer i närheten av något! Ja mina kära föräldrar vet, där jag avverkat motorer, åror, grannars båtar och min morfas båt!!
 
Va får jag höra, jo att detta händer även M,, men då gör man så här!!! Hade varit bra om han informerat mig innan jag körde iväg... Men nu vet jag!
 
Hände en annan sak när jag satt en timme vid bensinbryggan.. In kommer en lyxkryssare av större modell,
han skulle antagligen tanka, men gick in på fel sida av bensinbryggan.. Där endast mindre båtar får plats! han skall försöka vända på sin Yatch, vilket inte va de lättaste då båten va längre än bredden mellan bensinbryggan och den andra båtbryggan..Ni kan säkert gissa vad som hände!
Han gassar rakt in i båtarna och drar med sig tre båtar! hmmmm därefter köra han mot min båt,,,jag kommer inte ihåg, men snabbt stod jag på bensinbryggan och ser han gasa mot min båt, oj oj hinner jag säga.. tre decimeter till hade han kört rakt in i vår båt. Ja det kunde ha slutat värre.. Föraren smet dessutom, stackars de båtarna som fick sig en törn..Vem satt bakom spakarna,, jo en pensionär,, säkert ingen examen på sjön där inte. M hade inte blivit så glad om båten dessutom sjunkit! eller en buckla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0