2012-07-21 Grattis Farmor.

Ett stort grattis till Farmor, igår firade vi farmor. Vi blev bjudna på Renstek och farmors goda sås, de e så gott:-).
 
Vi satt i deras nya fina paviljong, med en härlig utsikt över havet, tills de blev så kallt att skynket åkte ner och då försvann utsikten för oss som satt åt rätt håll;-).
 
Den berämda rensteken, den är sååågod, såsen likaså. Lingonsylten skall vi inte tala om, handplockad och kokt uppe i Lofsdalen, mums
Endast lilla L saknades på kalaset, hon jobbade kvällspass.
 
Stackars lilla Pelle har fått varböld igen på halsen, som både blöder och rinner var ur. Farmor är fyndig, hon rev sönder en handduk i några delar och lindade om Pelles hals med en snygg rosett. Trot om ni vill men han lät den va! När han va liten krånglade han ur alla halsband. M.a.o va det nog skönt med lite skydd på den blödande bölden. Stackarn.
en trött Pelle.
 
Till present köpte vi två cykelkorgar som vi fyllde med blommor från Plantagen... fråga mig inte va jag köpte
för blommor, jag tog dom jag tyckte va fina,,rosa och vita . Varför cykelkorg tänkte ni.. men Farmor hade nämnt att hon ville hitta fler gamla traditionella cykelkorgar att hänga på deras gigantiska vattentunna / vattentank tror jag det heter, då menar jag gigantisk.
likt denna har dom.. tyvärr ingen bild nu med alla fina blommor hon hängt runt, men riktigt fint blir det,  slipper man se den vita vattentanken, den blir inte vit efter ett antal år med regnvatten!
Blev då ingen bild på mig, eftersom jag i vanlig ordning höll i kameran ;-).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0