2012-07-16 Ny rullgardin till L´s rum på landet!

 
Efter... Tyget köpte jag på ikea...
 
Nerdragen!
Före..Denna rullgardin hade min syster sytt, hon gör det mycke bättre än jag!
Men denna hade gjort sitt efter 10 år..utan tvätt..
Är ganska enkelt att sy en rullgardin med de tyg du själv vill ha.. köp en billig vanlig rullgardin på ikea.. klipp bort det vita tyget som är standard.. spara 20 cm... sy på ett nytt tyg.. om du får tag på ett tyg där kanterna inte är fransade och samma mått som fönstret, ja då har du tur..Men så tur hade inte jag. Fållade in kanterna med en cm, varpå det blir en aning tjockare på sidorna.. Hemma däremot där fönstrena är 150, då är det lättare att hitta tyg som har snygga kanter som ej behöver fållas... samt man ser vem som är designer för tyget! om man nu vill de!
Tyvärr är fönstret bara 90 cm.. däremot hamnade den kant som jag normalt har på sidorna uppe och nere på rullgardinen.
Fållade upp 4.5 cm längst ner, för att sedan trä igenom en trälist som tynger ner rullgardinen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0