2012-02-04 Ikea tyger...


Ikväll har jag pysslat. Sytt nya kuddfodral.... Detta tyg hittade jag
på Ikea när vi köpte madrass till loftet... Design P Amsell/B Wessslander 2008
Ikea of Sweden...Tyger är väl de jag tycker bäst om hos Ikea...
Detta tyg kostade 29 kr metern...I morgon tänkte jag sy nytt
överdrag till en av mina puffar... och de tyget är betydligt dyrare.. 585 kr metern,
som är köpt hos 10-gruppen... kanske inte värt pengarna... om man jämför
med Ikeas tyg så känns inte tyget nämvärt sämre.. däremot vet jag att
det inte är någon ideé att tvätta ett ikea tyg... då märks det att det inte är
någon kvalite i vävningen... snarare färgning istället för invävda färgade trådar...
Men men.. man kanske ändå har tröttnat på tyget när det är dags för tvätt.


Blev även en till kudde till loftet.. i samma mönster som de andra kuddarna..
Tyget kommer från Åhlens... inget namn dock..

Ett till kuddfodral. Tyget kommer från Åhlens Ofelia, design Åsa Ericsson
Arvidssons textil Sweden since 1949...kostade 89kr metern.. helt ok pris.


Kuddarna innan jag sytt nya kuddfodral... Dessa sydde jag för ett antal
år sedan.. Nu va det dags för nya...dom ser kanske inte så saggiga ut..
men jag lovar..dom hade gjort sitt. Detta tyg kom också från Åhlens..
Åhlens har allt och lite till.

har några meter till av Ikea tyget... får bli lite mer kuddar

Fick hjälp av M att klä om strykbrädan... där krävs inga sykunskaper..
men han kan sy han också,,, Strykbrädan fick samma sorts tyg som innan,
tur  jag köpte några extra meter att ha.. Sydde rullgardin och strykbrädsöver
drag i samma mönster.. rullgardinen däremot slits inte lika lätt som
strykbrädan..

Även detta mönster kommer från Ikea...men införskaffades för några år sedan..
Passar perfekt till mina cafe latte väggar i extrarummet, där även
strykbrädan står.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0