2012-02-05 Långfärds skridskor.


Igår åkte vi långfärds skridskor vid velamsund... riktigt härligt väder,
solen värmde gott.



Så här vackert va de..




EFter fyra varv blev det lite lunch på Långa raden som ligger i velamsund..
En varm brasa och fin utsikt va inte helt fel.

Jag tog en broccolisoppa


M tog en hamburare... med en härlig fetaoströra.... rekommenderas
starkt till alla köttätare hälsar M.

I väntan på maten tog jag en varm choklad, dricker ju varken kaffe, the mm
däremot en varm choklad är aldrig fel... Tyvärr så va de någon konstig grädde
på och gjord på vatten.. det gillar jag inte...


Tacka vet jag min hemgjorda ChockladLatte,,, Gjord på
mjölk, kakao och en liten skvätt socker.... Skummad i en mjölk skummare..
på det sättet behöver man inte någon grädde, Den känns lätt och fluffig och man
blir dessutom inte däst pga en fet grädde... Mums.. mjölkskummare finns att
köpa på servera...


Denna mjölk skummare har jag som kommer från bodum 399kr..
värd varje krona..  Egentligen skall man skumma mjölk till kaffe..
Kände mig utanför när alla fick latte.. så jag testade att koka choklad för
att sedan skumma chokladen och vips blev det en chocklad latte..
Det blir inte lika gott att bara skumma mjölk och hälla över chokladen.
Utan chokladdrycken skummas i skummaren..
Barn bara älskar denna choklad latte.. lite lyx i
vardagen efter en härlig pulkatur i backen!

Det har givetvis kommit lite lyxigare varianter sedan jag köpte min...
den här kostar 499kr... kanske den fungerar bättre än min.
Med denna verkar man bara behöva trycka på en knapp.. Min måste
man pumpa förhand... vill man inte ha muskler, kanske man skall satsa
på denna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0