2012-12-17 Vegetariska kokboken

Ny version av den Vegetariska Kokboken har kommit ut i år..2012. Skriven av Inga-Britta Sundqvist, 
ICA bokförlag.
 
Köpte den hos Akademibokhandeln i Nacka forum för 269kr... väl värd pengarna..
 
exmoster till M. När jag träffade M för 26 år sedan,,hmmm hua va länge sedan, men de jag kommer ihåg va att jag plockade jordgubbar med M´s syster och Inga-Britta. Blev även bjuden på ett antal middagar med M´s mor och far som va himelskt goda, och en kesotårta som va sååå god. Dock en gång när det va indiskt tema,, fick vi en prick mellan ögonen, ingen hit, min panna svullnade upp, Inga mer indiska prickar för mig.
 
Denna nya version har en hel del läckra recept och godsaker. Hon beskriver även nyttigheterna i diverse grönsaker som t.ex:
  • Säsongsguide för frukt och grönsaker
  • Klimatsmart guide
  • Förvaring och konservering
  • Medveten konsument
  • Vår inre läkare
  • Mat som medicin
  • Näringslära och måltidsplanering
  • Frukt bär och blommor
  • Grönsaker, rotfrukter och svamp
  • Alger och vilda växter
  • Nötter frön och fullkornsprodukter
  • Mjölk ost och ägg
  • Örter och kryddor
  • Tillagning och smaksättning
och en massa recept både mat och bakverk...
 
Blir något att bita i under juldagarna.. ett julklapps tips till någon som gillar vegetariskt eller bara vill testa något nytt..
KÖP den inte till dig själv innan jul... för vem vet kanske tomten kommer med den:)
Vegetariska kokboken från 1984 .. Lite kul att se hur mycket en bild tar fram smaklökarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0