2012-08-13 Gallervält + stenläggning... Grattis kusin F 23år

Grattis Kusin F 23 år idag.
 
 
 
I helgen har vi plattat till all jord inför nästa helgs leverans av gräset... Vi hyrde en Gallervält hos Värmdö Järn & Maskin ute vid Mölnvik.. Dom är billigast på hyra av diversemaskiner, samt du behöver inte betala extra om du lämnar tillbaka måndag morgon kl 7. Med andra ord va M uppe med tuppen i morse. Hyran för Gallervälten blev 145 kr, Lördag morgon till måndag morgon..
Gallervälten varvat med M´s hemmasnickrade Raka! blev superbra.
Medan M fixade den blivande gräsmattan fixade jag stenläggningen. Nu är det bara verandan som skall till mellan stenen och fasaden..
Tyvärr får jag inte förtroendet att bygga verandan.. Men jag har gjort ritningen!
Inspektören inspekterar min stenläggning. Mycke väl Godkänt fick jag:-D.. Förutom stenläggningen har jag saftat och syltat i helgen... bilder kommer i morgon :-D.. Ja det finns inge stopp på denna kvinna, men men det är sådan jag är, nyfiken på allt, inget är omöjligt. Däremot tanka bilen är något jag aldrig gjort;-), däremot betalar jag räkningen för bensinen, alltid något.
Nu är även kanten fixad. Bara gräset som saknas.. Blir nästa helgs jobb.. Nu blir det en veckas vila:-D..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0