2011-09-19 Stenläggningen


Nu sitter M och beundrar början av sin stenläggning med en belöningsöl.
Han har jobbat hårt idag.

M finslipar stenarna för bättre passform.

M krattar ut sanden vi hämtade förra helgen.
Kanske en av högarna förvinner från tomten.

Markduken är utlagd.

Högen av sand minskar sakta men säkert.

Snälla S har lånat ut sin mätutrustning till M, så att inte allt lutar in mot
huset, vilket inte skulle bli bra. Vattnet måste rinna ut från huset för att
inte få fuktskada... Tyvärr får jag inte använda hårdfog till mina breda
fogar...Jag får köra brännare när ogräset kommer. Jag får väl önska
mig en sådan till Jul!

Aj aj,, oj oj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0