2011-09-11 Förberedelse stenläggning


M har krafsat grus hela kvällen.. Vi tänkte lägga Ölandsstenen i hörnan
utanför L´s rum... Detta är nog min första återvinning jag gör i mitt liv.
Någon gång måste vara den första.

Ännu en hög med stenmjöl på tomten,,,Synd att rotavdrag ej får användas
för markarbeten, då hade vi slagit till direkt...Men altanen kanske man skulle
ta hjälp med,,man får ju göra om sin altan med rotavdrag men inte bygga
en helt ny på en plats där ej altan funnits.. eftersom vi haft en altan
men rivit ioch med tillbyggnaden, borde väl rotavdraget gälla! De blir
till att kolla upp i regeldjungeln.

Nästa steg är att lägga ut markduk.

Mina nya glasögon!. Mina glasögon gick ju sönder i somras och jag har
jagat nya som en galning. Gillar transparanta. Verkar dock inte vara på
mode med helt transparanta,,Tillslut tog jag bara ett par som jag inte
alls gillade, lite förstora för mitt smala avlånga ansikte, men men
här får ni en titt och jag ser ju nu:) dessutom hade jag fått en hel dioptri
bättre syn, de är inte alla som passerat 40 som får bättre syn:)
Kanske är det blåbären som gör det,..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0