2011-10-15 Bananbilen kom med Björkved


Igår beställde jag ved från Nacka Värmdö Vedproduktion... och dom
kom idag lördag,, snacka om snabb leverans.. Fick ett samtal att
leverans blir mellan 12-13, stämde på pricken..
Bananbilen kom strax efter kl 12. Fem kubik har vi nu på uppfarten..
+ att vi har ca 1.5 kubik ute på Ingarö som vi klyvt själva ute på landet
och fraktat till Ingarö.
Veden borde räcka ett tag.. förra vintern gjorde vi av med 9 kubik!
Jag beställde ved från Nacka Värmdö Vedproduktion som ligger ute
vid Saltarö.. Antingen åker du ut själv med släpkärran och hämtar
eller beställer frakt som jag gjorde..
http://vedproduktion.se/priser.html

740 kr per själpad kubik, 300kr i frakt för första kubiken, därefter 75 kr
per följande beställda kubiker.
Jätte trevliga och snabba på att skicka ut.. Men man måste vara ute
i god tid.. Snart tar deras ved slut. Förra året ringde jag i november
då va de helt slut på själpad ved. Däremot köpte jag 40 liters säckar
för 49 kr st..Det är inte så stor skillnad, eftersom 40 literssäckarna
är staplade, vilket inte de andra är. Du tjänar bara 100kr på om du
köper själpad ved. Jag tänker på motionen också... blir ju lite
att bära nu:)


Kanske de luktar banan om veden nu:)


Kontaktuppgifter:
http://vedproduktion.se/Kontakt.html

Björn Ericsson
Lars Lind
Box 5
139 21 Värmdö
Besöksadress
(Saltarö Allèväg 2)
Telefon 08 400 20 905
Mobil 0736 46 85 1
[email protected] 




Här har vi M när han hugger ved ute på landet från i somras..
Just nu är han i Tyskland och jobbar... men snart landar han och då
blir det en glad överraskning:)) 5 kubik färdighuggen ved på uppfarten..
Kanske hinner jag stapla all ved!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0