2011-11-25 Snart första Advent!


Ikväll har jag pysslat lite... I morgon blir det till att sätta upp
adventsljusstakarna! Ljusstakarna ovan är i betong,, inköpta i blomaffären
på torget vid Nacka Forum...Pris lilla 49kr den stora 89.. Mossan är
ute från landet. Dom små gubbarna fanns också i blomaffären.. fanns
en mängd smågubbar att välja emellan.


en liten närbild på dom små gubbarna..

Blev ett rosa fat, kanske inte så juligt, men desto bättre är att det passar
året runt.. Bara frukten som saknas.. Fanns bara ett fat, också det
från blomaffären i Nacka Forum.. jag köpte inga blommor, kanske verkar
konstigt eftersom ja va i en blomaffär.. Men ibland har även blomaffärer
smått och gott.

Denna kruka hade jag sedan tidigare.. tror jag köpt den hos Blomsterlandet
som ligger i nacka vid Storängen... Mossan även den från Landet, eknö
mossa får de bli. Har planterat en vit amaryllis.


En vit tomtemor blev de, även den från blombutiken vid Nacka Forum.
Hon stod och tittade på mig så snällt när jag böjde mig ner för att
hämta fatet...Nu står hon så fint i ena hörnet av öppna spisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0