2011-03-19 Mormors sytråd från mölnlycke..


Idag tänkte jag sy duk av tyget jag fick av A-M från Frankrike,
Jätte fint, lite rosa, grönt, ett typiskt franskt tyg.
Något att byta ut mot den helgröna jag haft.
Tänkte först ta vit tråd eftersom jag säkerligen inte hade just exakt
den rosa färg på tråd... Men min mormor va en samlare på tråd, garn,
knappar, tyger,, ja allt. Trådarna fick jag någon gång och stoppade i
en låda.. Och va hittade jag där, jo en tråd som passade perfekt..
Men vilka trådhylser,, i trä, några va från Mölnlycke, viste inte att dom
tillverkade tråd.. Sedan några andra tillverkade i Tyskland Schuber och
en från England Coats Gossmer, den gula kallar dom för Grapefruit,
låter mycke goare än gul, gult är ju fult:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0