2011-12-07 Ingefärskyckling med Julmustsås


Igår fixade jag middag på 45 minuter...varav 35 av dom kunde jag vila!

Kyckling med ingefära, potatismm

Fyra stora kycklingfilér som skärs mitt i tu, blir som en stor vinge!
Lägg dom i en ugnsfast form.
Finhacka två vitlökar och lägg på kycklingen, finhacka även ca 3cm
ingefära och lägg över kycklingen. Häll över timjanolja från Gunnarshög.
Hacka potatis och morötter och lägg över kycklingen i den ugnsfasta formen
Krydda med Timjan, rosmaring och mejram, färska eller torkade kryddor..
Glöm inte salta och peppra. 200 graders ugnsvärme i ca 45 minuter..

Garnering Färsk ruccola eller de ni har hemma

Julmustsås.
5dl creme fraiche
4dl julmust
2st hönsbuljongtärningar
2cm färsk ingefära finriven.
2msk kinesisksoja
eventuellt färsk finhackad rosmarin.

Hittade receptet efter att jag tittat på julprogrammet Pernillas Jul..

Otroligt enkelt och gott..
mums



såsen är helt underbar..



Ser ni min lampa... lite cooolt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0