2010-08-07 Målat panelväggen..


Idag har jag kvistlackat och grundmålat med Alcros V-slip panelväggen
två gånger.. I morgon blir det färdigfärg..

Viktigt att få in färg i mellanrummet mellan varje planka.. Plasthandskar från
Apoteket,, Storpack 100st kostar ca 99kr.. Dessa handskar kan man
använda när man målar, ute i trädgården, när du skalar potatis, städar. Sedan
lånade jag L´s Akvarellpencel.
Kanske hade det varit lättare att ha grundmålat plankorna innan vi satte
upp dom.. Vilket jag gjorde med ett paket.. men dessa vred sig under torktiden.
Tur vi köpte lite extra av panelen.

Första strykningen av grundfärgen.



Kommentarer
Postat av: BraBygg

Hej. Hittade sidan när jag sökte panelvägg. Snyggt jobbat.

2013-07-01 @ 20:18:26
URL: http://www.brabyggab.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0