2009-09-10 Kycklingsoppa....

Idag gjorde jag kycklingsoppa med grädde, mycket gott i höstmörkret.. Tyvärr var det väl inte direkt höstväder idag. Min termometer i solen mätte 26grader ute, inne var det 25 grader och jag stortrivs.

Kycklingsoppa 4-6 personer.
20 minuter--

2 kycklingbröstfileer
1/2 gullök
1/2 röd paprika
2 hönsbuljongtärningar
1 liter vatten
Extra tunn spagetti (bryt till 1cm långa bitar)
1tsk salt
grovmalen svartpeppar
Gurkmeja (för att få den vackra gula färgen)
en aning curry om man så önskar.
2dl grädde eller efter smak.

Skär kycklingen i tunna små bitar, fräs kycklingen i någon minut innan ni häller på löken och sist paprikan. Max fem minuter fräser ni kyckling, löken och paprikan.
Häll sedan i vattnet samt buljongtärningar och låt koka i fem minuter, häll sedan i den avbrutna spagetting i vattnet. Koka fem minuter till, häll i grädden och resterande kryddor efter smak, kocka upp till första bubblan!

Jag älskar spadet av hönsbuljongen, min tallrik såg ut så här!



Medan L´s såg ut så här, hon föredrar köttet!



Vår kära pappa och man är ju inte hemma, men hans tallrik skulle säkerligen varit något mittemellan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0