2009-11-26 Om en månad är julen över...

Ja snart är det första advent. Grannarna har redan plockat fram sina
ljusslingor i trädgården och stjärnorna lyser i vartenda fönster.
Detta trots att första advent ännu inte inträffat. Det är på söndag om
jag inte minns fel. När ska man egentligen pynta inför julen?
Själv tycker jag att det är var mans sak, vill man ha en stjärna i
sitt fönster i maj, så är det helt ok. Själv planerar jag alltid
in den dag första advent inträffar, jag julstädar, byter till röda rullgardiner,
plockar fram elljusstakarna, mina stjärnor i fönstrena och inte minst
elslingan till trädgården.. Det blir givetvis bakning, Saffransbullar och lite
glögg med familjen.

Nedan är lite bilder från förra julen.

Jag väntar spänt varje år om L vill göra ett pepparkakshus. Varje år säger
hon nej, helt försåligt eftersom hon 17år är. Men eftersom jag fixar iordning en
pepparkaksdeg varje år för att baka pepparkakor, har hon hittills kavlat upp
ärmarna och satt i gång sin kreation, nedan är förra årets pepparkakshus.
Vi får se om det bli ett även i år!



Förra årets julgran,,, iår blir det nog ingen julgran, eftersom nedan
vardagsrum idag är en arbetsplats...Kanske en liten gran,,tror M blir tokig
om vi placerar en gran i utbyggnaden, men vi får se:)
När barnen blir större då blir klapparna större men färre!





Förra årets julpynt i köket.. Lite stökigt men jag tror vi haft besök av
familjen L...



Julgodis bak från förra året.. men fick dryga ut med lite skummisar..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0