2009-11-22 Besök av min kära far..

Idag fick vi besök av min kära far, han hade med sig
små prinsessbakelser,,mmmm, väldigt gott. Han vet
att det är det bästa jag vet i bakelseväg. Det är ju min
namnsdag idag, Cecilia. Ett ganska fint namn som jag fått,
om man nu får tycka det om sitt eget namn:) Gott var det.
Kul att bli firad trots att man är stor...Tack pappa för 
att du kom ihåg min namnsdag:)

lite information om namnet Cecilia
http://www.namntoppen.se 
Cecilia, kvinnonamn av latinskt ursprung (Caecilia). Ursprungligen
bars det av kvinnliga medlemmar av den romerska släkten Caecilius.
Namnet betyder "den blinda".

31 december 2005 fanns total 62 586 personer i Sverige med namnet
Cecilia varav 22 703 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 688 flickor
namnet, varav 79 fick det som tilltalsnamn.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0