2009-11-18 Däckbyte....

Igår passade jag på att byta till Vinterdäck, eller rättare sagt jag lämnade in bilen
på lunchen i Forum Garaget... Nacka Forum har en drive nu, 200kr för däckbyte
medan du handlar, tar 10 minuter att byta däck..Öppet mellan halv elva till halv
sju på kvällen. även lördagar 12-15.. Direkt när man kommer in till plan 2.

Eftersom jag åker förbi killarna som byter däcken varje dag, passade jag på att fråga
om de även kostade 200kr för min Ford Explorer. Självklart sa dom...Inga problem
vi har en lyft...
Men tyvärr det visade sig att De största suvarna inte har samma underrede
som en vanlig personbil..Det fick bli domkraft, kostade då 300kr och det tog
20 minuter istället för 10. Men det va det värt, så slapp även M. Tänkte ta hans
bil nästa vecka då han är i Tyskland... Det blir nog första gången
på 22 år han slipper byta däck.....han blev jätte glad.

OJ oj.. den ser lite rostig ut i hjulhuset.. inte bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0