Idag var det kö redan från Hölövägen...

Det tar normalt ca7 minuter med bil till mitt jobb. När jag svängde ut från vår gata och ut på Hölövägen så var det tvärstopp. Jag som skulle tanka eller rättare sagt Morgan skulle tanka bilen åt mig, har aldrig tankat en bil och kommer väl aldrig att göra det:) Det finns nog ingen riktig orsak till det mer än att Morgan brukar åka ner och tanka när det börjar bli tomt, eller det brukar nog oftast vara rätt tomt när väl Morgan tar den bilen jag använder till jobbet. Det går nästan att köra på ångan till mitt jobb... Nu åker han Motorcykel och jag har tyvärr inte fått äran att få ett bensinkort, trots att det är jag som betalar räkningarna (blev krångligt..) varpå han skulle svänga av och fylla tanken åt mig:) Men vi insåg snabbat efter att ha setat i en kvart utan att komma en meter att min bensin inte skulle räcka till macken inte ens med den lilla ånga som var kvar, utan jag vände och jobbade hemifrån istället...

Sedan vart det utvecklingssamtal i skolan med L, vilket gick jätte bra.

Sedan blev det snabbmat a la Tornberg.

Färskpasta 3 minuter kokning.
1pkt rökt kalkon 500g som skivas i strimlor. (gärna Svensk Ingelstadskalkon)
1 gul lök, hackad
250g creme fraiche
Grovmalen svartpeppar

Middag på 5 minuter utan massa tillsatser:) Tyvärr ingen bild..

Och inte att glömma deklarationen. Ni har väl inte glömt... kl 24 skall den vara inne i dag måndag den 4 maj, annars blir det straffavgift med 1000kr.

Sedan avrundade Morgan av kvällen med att tvätta sin kära Motorcykel,, den skall genomgå en besiktning i morgon, vi får se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0