2009-07-18 Trädgårdsarbete... och takavvattning..

Idag har jag klippt häcken på vår baksida. M fick hjälpa till att frisera översidan.. Trots mina 178cm nådde jag inte med häcksaxen, medan M med sina 181 klarade det fint.. Tror nog mer på att jag var lite för svag, måste göra lite mer armhävningar så kanske jag klarar av att klippa häcken helt by my self nästa år,, alternativt slipper jag jäddhänget eller både och!
Även äppelträdet blev friserat, alla utväxter är nu borta, tyvärr saknas bild. Förhoppningsvis får nu de äpplen som sitter fast mer sol och vatten.

Fixade även undan alla småbrädor som vi tänkt elda med i den framtida braskaminen..Nu ligger brädorna snyggt under Orminge träs plast.. snyggt och snyggt. Nu kan man komma in i lekstugan om man skulle vilja. Förhoppningsvis eldas det upp någon gång..

M fixade takavvattningen på ena sidan. Visst blev det finnt, Nu är det bara tre stuprör kvar.







Frågan är om vi skall såga av brädan innan själva hängrännan eller direkt efter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0